Tisdag......

Började veckan med att Vabba, så bra gick min plan på att få en hel månadslön. Sanna öroninflammation vill inte ge sig. Vi fick åka till vårdcentralen igår morse och få nytt penicilin då den där jävla kåvepeninet som hon fick för 2 veckor sedan inte hjälpt.  295:- för den nya medicinen. Bara hoppas att skiten hjälper denna gång.

Syrrans stora tjej Tove ramlade i går och bröt armen igen......det är 3:e gågen hon bryter en arm. Som tur va var hon inte hos mig denna gången. Förra gången hon bröt armen så var hon mitt ansvar då hon var här o lekte. Så typiskt, stackars liten. Högern var det också som hon anväder till allt. Lite tröst är att denna gånen var det inte mitt i sommaren som det varit de andra gångerna. Nu hinner hon bli av med gipset innan somarn.

Tanken var att jag skulle jobba imorgon men Sanna vill inte till fritids imorgon heller så jag blir hemma. På torsdag dock får hon nog gå dit om inte mamma kan ta henne. Tänkte jag skulle jogga 1 dag denna vecka iallafall.

Provade att laga en ny maträtt idag igen och denna gång lyckades jag lite bättre. Tyvärr så dög det ju inte till alla i familjen med de som inte ville ha de kunde gå hungriga.
Jag tyckte iallafall det var gott!!

Jag har gått nu i 1 veckas tid med lite lätt ont i halsen men mer blir det inte. Det är dock väldigt iriterande för man går o känner sig halvtaskig. Då är det lika bra det bryter ut så kanske man blir av med skiten sen.........eller med min tur så är jag nog sjuk en månad framåt. :-(

Nu ska jag gå o sussa för jag är enormt trött idag.

Sov gott // Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0