Vilken cirkus......

Jag har alltid sagt att det vilar en förbannelse över oss med massa otur hela tiden och det fortsätter bara med massa strul.

I torsdags fick vi våra snälla vänner Charlie och Jenny att vara barnvakt till våra tretroll så gubben och jag drog iväg ca 35 mil neråt i landet för att hämta enliten maine coon hona som vi ska ha till avel är det tänkt. Vi åkte i och försig fel så den resan blev 40 mil istället. Väl där så fick vi se underverket live. En liten och väldigt mager hona med namn Misty Mist. Ja det var inget snack om saken hon skulle med hem med dom fina färgerna.
Sedan vidare ca 25 mil uppåt i landet igen till Färgelanda för att hämta en hane med namn Gigolo (ska heta Gizmo) som vi ska ha till avel och den bjessen är det vakraste jag sett. Inget snack där heller utan han skulle med hem.
Sedan bar det av hemmåt ca 25 mil till. Väl hemma kl. 23.30 efter en resa på 90 mil och många timmar imellan åkandet så släpte vi ut de små liven här hemma. Silver backade direkt när den lilla skruttan började morra och han har knapt vågat sig in sedan dess.......våran ''lilla'' silver.
Natten var lite jobbig då vi hade 2 små liv i sängen. Misty var/är inte så förtjust i de andra katterna så när Gizmo blev för nyfiken mitt i natten o gick fram o sniffade på Misty blev det ett jäkla morrande......jippi!





Igår var det dax för besiktning av Misty så det var bara att åka till veterinären. Väl där visade det sig att stackar lilla Misty har ''kroksvans'' vilket innebär INGEN avel och INGET utställande...............VAD I HELVETE!!!!!!
Hela värden rasade samman känns det som.
För att göra en grötig saga kort så har vi ingen nytta av henne efter som vi SKA avla. Men den lilla magra kraken SKA inte tillbaka till de där JÄVLA uppfödarna som jag lovar kommer inte undan med detta. De har i och försig erbjudit återköp men jag vill inte att stackars Misty ska behöva åka 35mil igen tillbaka till några som TYDLIGEN inte kan sköta om djur och heller inte kan något om dem för tydligen ska alla uppfödare kolla sinna djur för bl a ''kroksvans''.
Ja just nu vet jag inte vad som kommer att hända riktigt. Är väldigt glad för att Gizmos uppfödare är en helt underbar och vänlig människa.....tack Maria.

Till annat.......ikväll blir det tjejkväll hos Karin. Ska bli skönt att komma hemmifrån en stund men jag känner att jag inte riktigt har tid då vi håller på med kattgården. Idag ska jag måla katthuset en gång till så jag ska sätta igång med det nu.

Gizmo är en svart-smoke renrasig maine coon med stamtavla.
Misty är en blå-tabby renrasig maine conn med stamtavla.

Hare gott//

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fast varför inte besikta djuret innan köp? Mvh Pernilla

2009-08-08 @ 14:52:03
Postat av: Anna

Hej! Va f*n är det "fel" på henne från en uppfödare. Om du nu skulle vara så att du kommer på att du vill göra dig av med henne fast ändå ha henne nära och ev köpa en annan så säg gärna till mig :) För min del gör det absolut INGET att hon har krok svans. Kram

2009-08-09 @ 20:34:38
URL: http://gumminasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0