så var det helg igen!!

Ja då var det helg igen. Jag har inte haft ork eller lust att blogga denna vecka.
I onsdags var det ljusparty vlket var rätt lyckat. Synd bara att det  var flera som inte ens orkade svara Nej Tack i ett sms tillbaka. Blir sååååå tröööött!
När jag skulle börja med partylite så frågade jag om det var någon som skulle kunna tänka sig att ha mig som konslut istället för Eva och jag fick svar ja men tyvärr så är ju inte fallet så nu så nu skiter jag i Partylite över sommaren för det är ju inte en jävel som vill boka mig ändå. Blir dock mest synd om Eva för om inte ett visst antal av hennes konsulter säljer för en viss summa varje månad så kommer hon också bli tvungen att bli konsult igen istället för ledare. Synd då hon jobbat så hårt med detta.

Härromdagen var det klart med löneförhandlingarna på jobbet. Denna gång har Unionen tiggt om att man ska gå ur facket så idag ringde jag och sa upp medlemskapet. Ska bara vara med i A-kassen.
De har fokuserat sig på nyanstälda denna gång så en person som kommer ny in på Transcom och är över 22 ½ år får en ingångslön på 16800:- vilket är MER än vad jag har i lön idag efter 13 år på Transcom. JÄVLA NÖTTER!!!!!
Hatar Unionen!!!!!!!!!!!! Transcom hade inte så mycket att säga till om denna löneförhandling tyvärr men jag antar att jag inte hade fått bättre lön även om de haft det.
Det är helt otroligt. Ska man behöva säga upp sig och hoppas på nyanställning istället.
Jag har 13 års erfarenhet (minus mammaledighet) på transcom som inte är värt någonting. Helvetes jävla skit företag!!

Imorgon var planen att åka till Eskilstuna Zoo (med Unionen) men det ska bli massa regn så jag har ingen lust alls. Vi har bara betalat 100:- för biljetterna till djurparken så vi överlever nog om vi inte åker. Synd om barna bara då de sett fram emot detta i flera veckor nu.

Just nu sitter trollen och spelar ap-spelet.



De är så koncentrerade. även jasmin fast hon inte får vara med.

Köpte minneskort till sannas mobil förra helgen. Jag la över alla bilder hon hade i telefonen på datorn och jag var bara tvungen att göra ett litet kompis kollage åt henne.




Nä nu ska jag ge mitt minsta troll lite välling och en stor skopa alvedon. Daniel tyckte hon var varm så jag tog tempen i örat på henne och hon hade 39.3! Upps!!

Ha en trevlig helg allesammans//

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej! Tack för senast! Fy vad dåligt med Transcom Lönen!! Fruktansvärt ärligt talat! Jag har fört över pengar till dig nu, jag är ledsen att det blev lite för senat. Hoppas det gick bra. Kram på er!

2009-06-13 @ 12:40:44
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter som ett riktigt bra företag, ha ha. De som är anställda av transcom idag och över 22 ½ bör väl också få ta del av 16800:- ?

2009-06-13 @ 13:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0