Hej hopp!!

Har inte bloggat på länge då latmasken växt och jag BARA tittat på TV i flera dagar. Har inte orkat något men å andra sidan har min mage mått allmänt PYTON!! O i tisdags morse var barna på dagis ca 50 minuter innan de ringde o sa att Saga spytt.....URK!!!
Med facit i hand så var det INTE magsjukan utan hon hade en skakis morgon vilket ledde till en spya. Men på dagis var de så ''snälla'' så när jag kom påängterade de att Jasmin kan bära på smttan så henne MÅSTE jag också ta med hem och tänk inte ens tanken att komma tillbaka med dem förens det gått 48 timmar efter sista spyan eller toa besök. Så det var bara att stanna hemma det med 2 helt friska ungar som jag hade lust att vrida nacken av då de bråkade hela tiden.
Saga spydde inget mer utan fortsatte hela tisdagen med att äta extra mycket istället vilket i och försig behövs på spetan.
Nu har det gått så lång tid så någon mer av oss borde börjat spytt redan om det varit magsjukan.

Är det säker att ingen vill ha en skrikande svart katt.......Ronja löper igen och har dragit med sig lilla Tussi så de ligger och åmar sig ikapp framför stackars Silver som ser mest rädd ut. Han gör några tappra försök men mer är det inte.
Tyvärr så har Ronja förmågan att gå o skrika mest hela nätterna vilket gör att snart vrider jag nacken av henne. På dagarna gapar hon inte så mycket.

Tanken är att ha ljusparty här på onsdag den 18/3 om det är någon som är intresserad?? Sms inbjudan kommer!!
Änså lände är det bara en produkt som tagit slut på reabladet men det dröjer nog inte förens det blir mer som tar slut.

Fick 2 fulla kartoger med ljus i Tisdags vilket ledde till att huset luktar så mycket bättre för tillfället.

Har börjat på en ny serie nu.....NCIS och jag har kommit till säsong 3 redan då jag som sagt suttit framför TV i några dagar. Har hunnit med några avsnitt med CSI Las Vegas & New York också.
Har även hunnit med att tittat på Mamma Mia 2 gånger och jag är lite besviken faktiskt. Alla säger att den är sååååå bra och det tycker inte jag. Nog för att jag tycker om lite musikal men va fan de sa ju inte en mening utan att sjunga. Lite för mycket sång faktiskt.

Mormor har hunnit med att bli bättre och sämre. Hon har åkt på lunginflammation nu med vilket inte är så bra efter operation. Hoppas bara att hon blir frisk snart så man kan börja slappna av för fortsätter det åt fel håll så ja............nä vill inte tänka på det.

Gubben sa något om pizza och sedan gick han ner i källarn och såga upp ved så undrar vad han menade med det. Jag börjar bli hungrig för att inte tala om gamarna som kom hem från kompis nyss o började tjata om mat på engång.



De har ockuperat min säng!!

Ni får alla ha en bra helg/////Åsa

(bara så ni vet är jag kass på att stava och jag orkar aldrig kolla igen vad jag skrivit :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0