....redan Lördag

Denna vecka har gått så otroligt fort vilket lett till att jag inte hunnit blogga någonting. Ska sammanfatta lite.

Tisdag började med att jobba fram till 16 sedan bar det av till degerfors för målning som jag inte har varit på 2 veckor pga möten och sjukdom. Det var roligt att träffa alla målarpolare och att få klart mina senaste projekt.

    

När jag kom hem var planen att plocka upp lite lycktor till lkuspartyt men jag hade ingen ork kvar plus att dagis var ju stängt på onsdagen och gubben skulle ha 3 ungar hemma (då jag INTE fick ledigt!!) så det var säkrast ändå att inte plocka fram några lycktor.

Onsdagen var jag till masten med gänget på lunchen och vart lite besviken på urvalet men mätt till tusen blev jag ändå. Efter jobbet var det 200k/h hemmåt för att plocka fram allt till ljuspartyt. Som tur var var syrran på besök så hon fick hjälpa till att plocka upp och tända ljus. Värmen steg med ca 10 grader inne och det var BASTU. Hann precis bli klar innan det började droppa in folk. Som vanligt fungerade inte den där jä.... perulatorn så det tog hur lång tid som helst innan kaffet blev klart.
Ljuspartyt var blev lyckat. Jag känade dock inga pengar denna gång då jag handlade upp allt....hihi! Det var ju så mycket jag ville ha själv. Jag behövde ju inte betala något så då är det helt OK!

Torsdagen jobbade gubben över så jag hade barna hemma själv hela kvällen och det gick förvånansvärt bra. Det var bara Jasmin som var lite gnällig vilket berodde på feber! Upps! Hon fick  lite alvedon, nässpray oh välling sedan deckade hon redan 19.10
De andra var dock inte lika lätt att få isäng.

Fredagen jobbade jag bara halvdag då Jasmin var sjuk, gubben åkte till jobbet istället vid lunch så åkte jag hem. Skulle ner på stan en snabbis så jasmin fick följa men o åka nya vagnen. Hon somnade nästan direkt så då passade jag på att rusa runt under tiden. Hon son i 1½ timme så det blev mer än en snabbis. Hittade en svart polo och en tunn kortare tunika till mig på rean på Kapp Ahl. 49:- styck kostade de plus att jag hade en kupong på 50:- så det blev billigt. På Lindex köpte jag mig en kortärmad grå kofta som man kan ha polo under. Har redan en sådan i svart och nu hade de sänkt den gråa så jag var bara tvungen att ha den. Det blev även en jätte stor blommig tunika till Jasmin med nya strumpbyxor till. Hon fick välja själv vad hon ville ha och vade den som tur var med på rean. Det blev även ett litet linne till Sanna som hon kan ha under sina tunikor. När vi åkte hen köpte vi med McD o hämtade upp Saga på vägen också. Saga frågade varför jag inte köpt något till henne o det hade jag inget bra svar på. GLÖMDE!
Får väll iförskaffa något när vi får lön istället.

Sanna följde med en kompis hem efter skolan så henne skulle jag hämta kl.18. Hon hann dock o ringa o fråga om hon fick sova över där men jag sa NEJ. Hon har ju sovit borta 2 helger i rad. Istället när jag hämtade henne frågade hon om Amada fick sova hos oss så jag sa JA dum som jag var. Vi åkte o handlade men Sanna o Amanda fick vara kvar hos Amanda då bilen redan var nästan full. När vi hade handlat fick jag lämna av gubben, Jasmin och varorna hemma för att kunna åka o hämta Sanna o Amanda. Större bil skulle behövas.
Kan säga att ingen kompis får sova över igen så länge jag har Jasmin hemma. Hon vill också sova med De stora barna så skrek sig till söms vid 22 tiden. När klockan var 22.20 gick jag o min migrän o lade oss o då hade inte alla ungar somnat än. Morrrrr!

Imorse började dagen kl.6 när Jasmin vaknade och kom ner till oss o lade sig. Urk!! Tvingade henne dock att vara tyst o sova en stund till viket hon gjorde samtidigt som hon snarkade nå grymt pga täppt näsa och ligga still kunde hon inte heller. Kan säga att jag har huvudvärk och är asssssss trött just nu.

Imorgon ska jag till mamma o ha ljusparty. Ska bli jätte kul. Bara hoppas att någon gör en ny bokning också så det börjar rulla på. Jag vill ju så gärna få in bokningar för det är jätte kul. Vi får väll se!!

Kram på er alla o ha en fortsatt trevlig helg // Åsa

Kommentarer
Postat av: Persan

Snygga grejer du målat på målningen! Låter som en hektiskt vecka =) Men kul att du kunde jobba så många dagar dom du kunde. Vart ju bara lilla stunden på fredagen som du var borta. Imorrn är det hundutställning. Morsan skulle följa med dit så jag får hjälp att hålla ordning på alla vild-djur.. =) Kram

2009-03-21 @ 16:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0