5 små underverk

Äntligen har de kommit de små. Kl.02:00 inatt drog krystvärkarna igång och kl:02:31 kom den 1:a och kl:04.12 kom den sista men då jag inte visste att det var den sista var det bara att sitta o titta på. Kl.05:00 dock insåg jag att det inte kommer någon mer så jag lade mig på madrassen på golvet utanför garderoben som hon ockuperat.
Hon var tvungen att trycka in sig i linneskåpet på en hylla som hon vägrar lämna. Provade att flytta på bäbisarna när hon var och åt lite men det hjälpte inte för hon tog en av bäbisarna i nacken o bar tillbaka den så det var bara att flytta tillbaka de små.

Hon klarade inte riktigt av allt själv så jag fick vara med och ta bort fosterhinnan på dem och klippa navelsträngen. Hoppas bara de inte får någon infektion av saxen.  Nr.2 kom så tätt inpå nr:1 så hon hann inte med att tvätta igång den så jag fick hjälpa till o ruska lite på den så den börja att andas vilket var ruskigt obehagligt.
De mår bra alla 5 och Tussi med och jag hoppas de klarar sig allihopa.



Passat på o ta kort när Tussi käka mat vilket hon gjort mycket idag.

En liten hög med bäbisar.
Den minsta väger 90gram och den största 108gram så de var jämna i storlek.





Jag tror de har dessa färger.
2st svart tabby/tigre
2st svarta med vit fläck på bröstet efter sin far.
1st hel svart.
Lite svårt att se då de är så mörka allihop.
Kön har jag inte en aning om och det är inte pga brist i att försöka lista ut utan de ser lika dana ut i rumpan alla tycker ja.

Kommer mer bilder imorgon//

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka fantastiska små underverk! Jag blir sååå sugen på att skaffa en till ^^ Men jag har inte plats för fler än mina två småttingar =)

Vad skönt att allting verkar ha gått bra. Grattis! =)

2010-04-12 @ 20:27:30
URL: http://emmasrum.blogspot.com
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Gud va fina!! Man blir ju så kär i dom ;)

2010-04-14 @ 20:39:58
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0