Ledig

Jag har varit ledig idag med barna då skolan o dagis har studiedag. Tanken var att hitta på något med barna med det blev en cyckeltur till vårdcentralen med Jasmin som haft hög feber sedan i lördags.
O jajje men hon hade streptokocker så det blev en penicillinkur för hennes del. Hon ligger just nu på soffan o sover men jämrar sig men jämna mällanrum att det gör ont både här o där. Hon har en jäkla trälig, hes hosta också som gör att hon sover dåligt. Kraken!!

Som sagt det blev en cyckeltur då jag inte har någon bil o mamma skulle bort så hon kunde inte skjutsa heller. Kan säga att jag var helslut redan efter jag försökt pumpa den där jäkla cyckeln. Till vårdcentralen gick hur bra som helst då det ju är nedförsbacke men HEM..........................uppför hela vägen.
Dessutom tog vi en extra tur förbi macken för att få i mer luft i däckena på min cyckel. Kan säga att jag ver helt slut när vi väl kom hem.
Får nog ta en tur på cyckeln lite oftare istället så jag inte behöver stanna var 10meter för att vila. Ungarna bara skrattade åt mig då jag hade med alla mina plus en extra på färden.

Imorgon är det dax för begravning för Daniels farmor. Ser INTE fram emot det. Även om jag inte kände henne direkt så är det ju inte allt för länge sedan som vi begravde mormor så jag tycker inte alls om att följa med......men jag måste!
Sanna o Saga ska också med men Jasmin får vara hos mamma så länge.

Igår när jag jobba så ringde Daniel o sa att Tussi fått nippran o flyttat på kattungarna hej vilt där uppe. Han fick flytta tillbaka dem fast i en annan låda bredvid den hon hade förut o det verkar som hon accepterade det......ja än så länge i allafall.

Igår blev de små 2v och det är bara några dagar kvar tills Tyr flyttar hit.....såååååå spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0