Såååå söta.....5dygn gamla

Det syns väl vilken som är den stora hannen för han är randig och STOR!


Den här bilden är så söt! Hanarna ligger ihop.

Härren på täppan!!


De växer så det knakar.
Honorna ligger rätt  lika på 140, 143 och 145gram
Lilla hanen 117gram
Stora hanen 170gram

Navelsträngen har trillat av på 3st nu.

Det skiljer en hel del mellan stora och lilla hanen men huvudsaken är att de ökar lite i vikt varje dag och det gör dom allihopa.
Jag har de sista 2dgr hjälpt den lilla hanen på traven med att hitta puppe så han ska växa till sig då han inte ökat lika mycket per dygn som de andra och det verkar som det haft effekt för han har sista dygnet gått upp hela 11gram vilket är mer än han gjort de tidigare dygnen.  Jag tror och hoppas att han ska växa ikapp de andra, ja i allafall honorna.


Imorgon ska vi till Syrran och gratta Tilde som fyller 10år kl.14 sedan ska jag ha Ljus och Meandi party här kl.17 så det blir lite stressat imorgon. Taskig planering från min sida.

Kommentarer
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Vad söta dom är, man smälter :) Tvärr kan jag inte komma idag, vi ska nämligen bort :/

2010-04-18 @ 10:26:18
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0