Höga krav.....

...på jobbet är det nya krav från 1 februari vilket betyder att jag trologen får sparken snart då jag helt enkelt inte lyckas med dessa krav!!  Ingen press alls!

Jag är jättesugen på en iphone men Tele2 säljer ju inte iphone och går man till Telia eller Telenor är de ju op.låsta i 12månader. Jag har ju tyvärr ett helt år kvar på bindningstiden på mitt nr så jag kan inte byta opperatör och vill inte det heller. Någon som vet var man kan köpa iphone som inte är op.låsta??

Inga mer olycker i sängen efter Wizla dock en olycka i lilla tvättkorgen i källartrappen vilket säkerligen var hon.
Var in till Örebro i torsdags på en liten utställningskurs.....kan säga att visst lärde jag mig lite men har massor kvar att lära tydligen....hjälp. Då kattutställningar är som skönhetstävlingar så blir det till att borsta ut de tovar som Gizmo lyckas gömma undan istället för att klippa. Har nu infört borstning minst 2ggr i veckan istället för 1 som jag gjort förut. Gizmo är värst med sin träliga päls. Wizla däremot har inte så trälig päls ÄN SÅ LÄNGE dock har hon en tendens att vara alldeles för när när jag tänt ljus vilket inte är så bra. Än så länge har det bara varit svansen som fått sig en törn.
Igår kväll ropade Sanna jämt efter hon lagt sig och frågade vad det var som lukade......det är väll från brasan sa jag som inte kände något först. Tittade på Wizla som satt och tvättade svansen febrilt och insåg snabbt att det inte var brasan utan Wizla som varit med svansen i ljuset. Som tur var gick det bra även denna gång, det var bara att tvätta bort lite sotig päls. Som tur är det bara lite ute i ändan på pälsen så det är flera centimeter från skinnet men jag kan säga att det luktar illa när hon kommer för nära. Om hon ska börja åka på utställning så blir det för mig att elda ljus som är i lycktor där hon inte kan lägga svansen i.

Jasmin har blivit jäteduktig på att gå på toa. Hon både bajsar och kissar på toa 95% av gångerna. De gångerna hon kissar i blöjan kommer hon och säger till på engång för hon tycker inte om att vara blöt i blöjan. Bajsblöja har jag inte bytt på mer än en vecka nu för hon går hellre på toan. Superduktig!!

Idag har jag städat lite mer ordentligt här hemma vilket betyder att jag tog mig ork att skura badrummet nere ordentligt. Har dammsugit hela huset och organiserat i hallgarderoben som såg ut som bomben slagit ner.
Plockat undan lite här och var men tyvärr ser det lika illa ut igen när barna pånytt tagit fram massa leksaker....jippi!!

Började dagen med huvudvärk igen vilket ja gjort de senaste 3 dagarna.......nu efter all städning har jag inte bara lite ont i huvet tyvärr!!

Är det någon som har en jättefin Maine coon hane (okastrerad) med stamtavla att låna ut till sommaren när det är dax för Wizla att paras........måste vara silver i färgen på katten också annars är det inte intressant.
Wizla är  creame silver tabby vilket betyder att parar man med en hane som också har silver i sig så får avkommorna silver i sig också vilket vi vill ha. Skulle vara jätte bra om man kunde spara en fin hona ur första kullen att avla på sen.
Hyr man in en hane första gången så kan man köpa en egen avelshane att ha till mor och dotter sen. Köper man en avelshane direkt till Wizla kan man inte spara någon avkomma för den måste man ju hyra in hane till då och det går inte ha pappa och dotter ihop för risk för inavel. Katter kan ju börja smyglöpa utan att man märker det så risken finns ju att man inte hinner skilja dem åt då.
Tror stark på att hyra en hane första gången!!

Vi har kommit på ett stamnamn nu så nu är det bara att få fram pengar så vi kan skicka in pappren. Kostar 1500:- att regga stamnamn men man sparar pengar på kattmat om man gör det. Med tanke på att vi har 5katter så går det en hel del mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0