Sjuka barn och knäppa katter!

Förra veckan blev det inget jobb alls då jag var sjuk i måndags och tisdag till torsdag var Saga sjuk för att sedan vara hemma med Jasmin på fredaden som fick feber efter 2:a vaccinationen.
Lyckades jobba igår men idag är jag hemma med Sanna och Saga som fick 40 graders feber efter sin 2:a vaccination de med. Sanna mådde jättebra igår kväll så jag trodde att hon skulle klara sig medan Saga låg i soffan hela kvällen och skakade så mycket frös hon och febern bara steg.
Sanna vaknade dock med 40 i tempoch jätte ont i huvudet och Saga har lite lägre temp men jätte ont i magen.

Våran lilla Wizla som blev 6 månader den 16/1 har blivit stor dam nu och har börjat smålöpa lite. Hon tyckte dock att det var helt ok att sätta sig i Sagas säng igår och kissa medan matte stod och tittade på.........hon åkte in i duchen direkt.  Jäkla katt!! Jag hoppas verkligen inte hon ska hålla på så här när hon ska löpa. Dummheter!!

Tussi har också löpt så hon har varit hos min pappa hela helgen och hälsat på Kasper som är stor, svart och långhårig. Vet dock inte vad mycket hon behaga släppa till då hon är så skygg av sig men det återstår att se om hon löper igen om 2-3 veckor. Hon verkar ha sluta löpa nu men hon är en riktig ragata just nu så när någon av de andra katterna kommer för nära så smäller det.......skit tjurig!!

Jag läste någonstans att katter börjar löpa när de uppnått 80% av sin vikt och storlek vilket i Wizlas fall innebär att hon inte blir stor alls......jag hoppas de har fel. Hon väger idag 3.4kg och är som sagt 6månader så jag hoppas hon växer ett bra tag till........hoppas på en slutvikt på minst 5kg.

Gizmo han väger 4.9kg och växer inte lika mycket längre. Han blir 9månader på fredag den 22/1.

Hoppas barna är ok att gå till skolan imorgon vilket jag dock inte tror....skulle verkligen behöva jobba!!
Hare gott//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0