Jävla lata hundägare!!

När jag gick o hämtade Jasmin från dagis idag lyckades jag trampa i hundskit flera gånger. Blir så trött på dessa lata hundägare som inte kan plocka upp skiten efter sina hundar. Har de aldrigt hört ordspråket att det som göms i snö kommer fram i tö.............jäkla nötter!
Om de inte orkar ta upp skiten efter sig så ska de fan inte ha hund heller. Hur jävla svårt är det att plocka upp skiten. Med 5katter i huset så ränsar jag 3 kattlådor minst 1gång per dag oftas 2 gånger. Jag vet att skit inte är trevligt att handskas med men varför skaffa hund då för det kommer ju knappast som en överraskning att de skiter.
Låg nog ca 50st skithögar på vägen mellan hem o dagis...........super trevligt.

På fredag bär det av till Norrköping för att titta på en katt pojke till avel. Bara hoppas att han har avels potensial. Lite svårt att se det bara på kort men han ser bra fin ut det man kan se. Han heter Tyr och är blåsilver tabby. Åååå vad spännande det ska bli.

Kom på häromdagen att helgen den 19/6 ska jag o gubben åka till Sala på 50års kalas då min morbror fyller år och då kommer vi ha huset fullt med kattungar beroende på vad många den lilla tjockisen Tussi klämmer ur sig. De kommer vara ca 8v då och är för små för att flytta hemifrån så är det någon frivillig som vill åka hit och vara lite kattvakt. Vi kommer bara vara borta från lördag morgon till söndag eftermiddag men jag vill inte lämna alla småkatter själva i över ett dygn. De stora går det ingen nöd på men bäbisarna och ev. en ny liten avelspojke som kanske ska flytta in.

Någon frivillig??

Har varit hemma med Sanna nu för att hon är sjuk men hon börjar må bättre nu. Bara väntar på att hostan ska slå till som hon alltid får vid förkylning för att inte tala om att det är ett under att hon inte fått öroninflammation denna gång. Dock är inte faran över än gällande öronen men jag har låtit henna använda nässpray ett par gånger om dagen för att försöka hålla öroninflammationen bort. Bara hoppas att hon klarar sig denna gång.

Go natt//

Kommentarer
Postat av: Savefors♥

Kikar in och önskar dej Glad Påsk och en trevlig helg =)



Kram Savefors♥

2010-04-02 @ 09:52:46
URL: http://saavefors.blogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Vi sitter i samma skepp nu! Hoppas vi ses nästa vecka! :) kram!!

2010-04-02 @ 13:39:48
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0