Spotify = Kul

Så typiskt.....satt och skrev massor o så stängde datorn av sig så nu är allt borta.....urk!

Jag satt en stund i gårkväll och letade g:a godingar på spotify vilket var skitkul. Man hittar ju i prinsip allt där. Hittade bl.a Milli Vanilli, Modern Talking, A-ha, New kids on the block, The Pinks, Troll, Dr Alban, Toto och mycket, mycket mer. Helt klart den bästa uppfinningen på länge!!

Jag jobbade första dagen på typ 3veckor i går och den slutade som jag hade väntat med blixtrande huvudvärk. Lyckades få bort det värsta innan kvällen men hade fortfarande ont när jag gick o lade mig. Vaknade tyvärr med huvudvärk så det var bara att börja med tabletter direkt. Lyckades få iväg stora barna till skolan i tid så nu är bara Jasmin hemma som sitter o fiser så det luktar ruttet. Tror inte hon är helt bra i magen idag. Hon har varit lite hängig sista dagarna och haft ont i magen till och från så inte förvånar det mig om hon blir dålig. I prinsip alla på dagis har ju haft magsjukan men inte vi än så länge........peppar, peppar!!

Tittade på mitt schema för april och in i maj o det var inte kul. Jobbar varannan vecka till 19:30 eller 20:15 och de andra veckorna till 17:00 eller 17:30. Har endast en vecka som jag jobbar 6:45-15:30 och då hinner jag inte ens till jobbet i tid då gubben har bilen och jag vägrar att cyckla så länge det är snö ute så får jag åka buss och tidigaste bussen går 6:15 från denna del av staden och är vid jobbet kl.7.
Fick påpekat igår att andra klarar ju det så då vill jag ha lite råd om HUR??? Kan inte trolla fram en till bil eller fler busstider heller så please tell me how??
När jag slutar 20:15 går tidigaste bussen hem 20:50 o då är jag hemma ca 21:35 Känns som jag kommer spendera massor av tid att vänta på buss samt att åka buss.
Gubben tyckte inte heller det var speciellt trevligt då han alltid får ta hand om barna då jag aldrig kommer vara hemma när dom är vakna.
Men vem behöver igentligen träffa sina barn?!?!?! Eller hur håller ni med, det är väll inget kul att träffa sina barn??
Jag hoppas verkligen ALLA fattar att jag var sarkastisk!
Ett äktenskap som var på väg att bli bättre kommer genast gå åt helvete.

TACK!!

Jobbet vill inte ställa upp alls på mig men de tycker att gubbens jobb ska ställa upp o ändra arbetstiden istället så han o jag kan samåka vissa turer................ursäkta men hur dum är inte det. Eller att fritids och dagis ska ställa upp. Alla runt omkring mig ska alltså ställa upp och ändra på diverse tider då jobbet inte kan det. Alltså är det bara jag sor hör hur dumt det låter.

Min tisdagskurs som jag går varje tisdag kl:17-20 kan jag gå på 1gång på ca 7veckor. Fritid vad är det för något, inget jag har i alla fall eller jo det har jag kanske när jag åker bussen eller NEJ!

Jag vet att jag är negativ men jag har lite svårt att hitta det positiva i allt detta. Ja jag ska vara glad att jag har ett jobb men är det verkligen värt det om man förlorar all tid med sina barn?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0