Tattoo

Yes!!  Fick beviljat ledigt när jag ska tattuera mig den 16 april....eller jag fick ta komp 3h men hur som helst kan jag gå iväg. Trodde nästan de skulle neka mig och då får jag vänta ca 6månader igen på ny tid. Skulle varit iväg i december men då pengarna var slut fick jag boka om så nu har jag väntat nästan 1år och jag hat till o med hittat vad och vart jag ska tattuera mig...........spännande!!

Fick dock inte beviljat ledigt när dagis har stängt den 27/4 så får inte gubben ledigt blir det till att ha med en snart 4-åring på jobbet.................tja hur de ställer sig till så ung arbetskraft.........mohahaha!!
Ja det väll igentligen inte kul men vad ska jag göra då när ingen kan ta henne!!

Jag har tänkt massor på det här med de krakarna som inte har någon barnomsorg eller familj som kan ta barnen när inte jobbet beviljar specialschema. Tänkte på stackars Karin som inte har någon annan en gubben som då kör buss och ligger ute på jobb flera dagar i veckan och inte är i sverigen ens kanske vem ska hon ta hjälp av och hur ställer sig ¨T¨ till att ha barn med sig till jobbet??? För vad ska man göra då man inte får ta ut vab pga sådant vad jag fattat och vem har råd att kanske ta vab flera timmar i veckan.

Man har rätt till barnomsorg fram till 18 i Karlskoga men efter det då. Vi har i och för sig ett nattis här i stan men om alla som nu fått nekat specialschema ska ha in sina ungar där det går ju inte då det redan är fullt vad jag hört. Näääää jag fattar inte. Man kan ju inte lämna barna hemma själva direkt när de inte är över 10år. Stackars lilla Liam vart ska han ta vägen då som är så liten.
Nä jag fattar verkligen INTE!!!! Någon som har förslag??????
Kanske skulle tänkt på det innan man skaffa barn att skaffa barnen tillsammans med någon som är miljonär eller har en stor familj som kan ställa upp o vara barnvakt.................ööööööö det det med miljonär lät ju bra för då kunde de ta jobbet o stoppa upp det (sensur).....
Nu har jag inga miljoner att förlita mig på och det vet jag att Karin inte heller har tyvärr!

****LANSERING AV PARTLITES SOMMARKATALOG DEN 23/4 KL.18.........kostar 50:-   VÄLKOMNA!!!!*****

See ya/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0