URK!!

Har åkt på en dunder förkylning som inte alls är rolig så i natt har jag inte sovit mycke alls. Det räcker inte med att näsan rinner fast den är täppt utan jag har åkt på urinvägsinfektion IGEN så jag har varit uppe o pissat typ 50 gånger inatt. Vaknade vid 3 tiden och kunde inte somna om utan satte mig vid datorn en stund istället. Kände inte lika väl då att jag var tvungen att pissa hela tiden.

Igår itroducerade jag mjölkersättning i skål åt de små bäbisarna. Ska ge lite sådan mjölk på kvällen nu till dem så de lär sig att lapa själva. Det är redan 3 av dem som fattat galoppen för idag lapa de i sig mjölken. Lilla hanen dock ville inte veta av någon ersättning utan satte sig o pep till Tussi kom o la upp sig. Tror han är lite lat. Han borde lära sig han också efter några dagar.

Idag hade allihopa gått upp mellan 10-12gram vardera på ett dygn vilket känns skönt. Bara hoppas det fortsätter så för nu är det bara ca 1v kvar tills de ska börja äta kattmat. Spännande!

Lilla Tyr alias Taggen (det var bara bäst Annelie) har idag hälsat på kissebäbisarna för första gången och han tyckte de var lite läskiga så han fräste faktiskt. Han har ju anpassat sig någe grymt bra bland flocken. Det är bara MISA den gamla tanten som fräser så fort hon får chansen men Taggen han tittar på henne bara och går vidare helt oberörd.
Han älskar mat så jag tror han spricker snart för han äter för mycket. Får ställa fram i omgångar när han är i farten.

Ha det//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0