Wizla växer

Man börjar känna på magen att det är något där inne. Hon har gått upp 600gr redan och det är drygt halva tiden som gått. Tussi gick upp 1.6kg med 5st i magen. Wizla borde öka minst 1kg till men det beror ju också på vad många bäbisar det är där inne.
Ska bli så spännande att få bäbisar igen. Att få se vilka färger det blir och kön......å vad kul!

Tussi har åkt på något hata virus för hon är så tjurig mot de andra katterna. Nyss gick Wizla förbi henne lite för nära så hon åkte på en tass och massa morr o fräs. Skittjurig!! En riktig ragata är vad hon är just nu. Funderar på om det blit bättre om jag kastrerar henne för den enda hon inte fräser åt just nu är Silver.
Hon är liten Tussi men faaaaan så ättrig!

Lova har funnit sig tillrätta riktigt bra. Hon visar för gammeltanten Misa vem det är som igentligen bestämmer i huset.............jo Lova bestämmer. Hon gör inte så mycket väsen av sig förutom när jag lägger upp kletmat då står hon o kloar mig på benet o jamar. Kan hända att hon fräser till åt de andra om de kommer för nära när hon inte vill men den händer inte så ofta. Hon får fortfarande vara upp hos oss på natten men jag vet faktiskt inte vart hon ligger o sover för man hör henne inte alls på nätterna. På dagarna föredrar hon Sannas loftsäng som sovplats.
Hon spinner så fort man tittar på henne eller pratar med henne men vill inte så där jätte gärna ligga i knät men när hon blir för kelen så kommer hon annars står hon bara i knät på en o vill bli klappad.
Det jag älskar mest med Lova är hennes GRÖNA ögon. De andra kissarna i huset har gula/bärnstens färgade ögon men inte hon........jätte gröna!

Giz har åkt på en smäll på kinden så han har en liten kal fläck där hans päls är borta. Vet inte vad eller när detta har hänt för jag har inte hör eller sett något. Det är inte så stort utan ca 5x5mm men ändå.......kraken!! Kanske Tussi som var tjurig mot han för han har en tendens att inte fatta när de inte vill leka med han!

Nä nu får det räcka för idag......hare gott//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0